SEO optimizare site – care sunt cele mai bune strategii pentru 2023?
Daca luam in considerare faptul ca 91% dintre interogarile utilizatorilor de internet se termina cu un link pe prima pagina de rezultate de cautare si ca 75% dintre acestia dau click sistematic pe unul dintre primele trei linkuri de pe pagina de rezultate (naturale), nu este surprinzator faptul ca toata lumea doreste sa apara in primele rezultate de cautare pe Google.
Traficul adus de o prima pozitie pe Google este considerabil, dar, cel mai adesea, concurenta este destul de puternica si trebuie sa dai dovada de pragmatism pentru a obtine si mai ales pentru a pastra acest loc. Aici intervin strategiile seo optimizare site.
Ce inseamna o strategie seo optimizare site eficienta?
O strategie de referentiere naturala reprezinta procesul de organizare al continutului unui site web pe teme. Acest lucru ajuta motoarele de cautare sa inteleaga intentia unui utilizator in timpul unei cautari.
O strategie SEO optimizare site, ca si alte parghii de marketing, trebuie privita in termeni de ROI. O strategie SEO eficienta trebuie sa optimizeze optimizarea pentru motoarele de cautare, avand mereu in vedere randamentul investitiei. Acest lucru inseamna sa raspunzi la urmatoarele intrebari:
Cum poi sa iti plasezi site-ul in primele rezultate ale motoarelor de cautare?
Cum poate SEO sa iti ajute afacerea sa creasca?
Care sunt tendintele SEO pentru cea mai buna strategie de referentiere?
A venit timpul sa stii care sunt cele mai bun practici in materie de SEO ale momentului pentru a reusi sa te pozitionezi in primele rezultate pe motoarele de cautare.
Secretul celei mai bune strategii de referentiere – un continut de calitate.
Nicio o strategie optimizare seo site nu ar fi eficienta fara un continut optimizat si de calitate.
- Cel mai bine ar fi sa alegi cele mai bune cuvinte cheie in legatura cu intentia de cautare a publicului tau.
- De asemenea, este important sa iti largesti campul semnatic pentru a ameliora pozitionarea in rezultatele naturale.
- Creeaza un continut informativ, pertinent si interesant, fara un continut duplicat insa.
- Ai grija de balizele tale HTML – meta descriere, titlu si hN pentru a ajuta robotii de indexare sa inteleaga bine tema continutului tau.
- Pune cel mai bine in valoare expertiza ta in domeniul tau de activitate pentru a reusi sa iti imbunatatesti reputia online.
Cel mai bine ar fi sa iti focalizezi strategia de SEO pe intentia de cautare
Odata cu sosirea noului algoritm MUM, Google devine extrem de pertinent atunci cand vine vorba despre intentiile de cautare ale internautilor. Cu algortimul sau BERT, Google a revolutionat deja lumea digitalului. Dar, bate din nou la usa cu un algoritm care se bazeaza pe inteligenta artificiala.
MUM, care inseamna Multitask Unifield Model, este dupa cum o indica si numele sau, multitasking. Este capabil sa analizeze imaginile, dar si videoclipurile, si deci si de a trata informatiile textuale si vizuale in acelasi timp. Poate sa raspunda deci la toate cautarile, chiar si la cele mai complexe. Chiar si atunci cand acestea nu sunt explicit enuntate. Ei bine, Da, MUM este si extrem de intuitiv.
Deci pentru a atrage atentia lui MUM, misiunea ta va fi:
- Integreaza vizualul in site-ul tau, mai ales videoclipuri.
- Adauga texte imaginilor tale si subtitrari videoclipurilor, cu un cuvant cheie principal si campul lui semantic, bineinteles.
- Produ un continut unic.
- Mizeaza pe cuvintele cheie de calitate care sa raspunda cu pertinenta intentiei de cautare a publicului tau tinta.
- Da dovada si de empatie pentru a anticipa nevoilor publicului tau tinta si pentru a le aduce raspunsuri la preocuparile de care inca nici macar nu sunt constienti.
Pregateste-te pentru referentierea vocala
Cautarea vocala devine una extrem de importanta si populara inca de la aparitia Google Assistant, Siri sau Alexa. O buna referentiere deci sau strategie de seo optimizare site, trebuie sa treaca si prin optimizarea vocala. Aici intra:
- Intentia utilizatorului trebuie sa fie si in acest caz prioritatea ta cu o anticipare a intrebarilor puse de catre internauti.
- Integrarea acestor intrebari in continutul tau editorial si mai ales in titlurile pe care le folosesti.
Ai grija si de strategia SEO tehnica
Crearea de continut este un lucru extrem de important. O etapa pentru referentierea unui site. Dar nu ar trebui sa neglijezi nici strategia SEO tehnica.
- Trebuie sa ai un site care sa raspunda cat mai repede, adica unul care sa se incarce repde si sa se afiseze in mod corect. Asta indiferent de ecranul care se foloseste.
- Viteza de incarcare a tuturor paginilor tale Web ar trebui sa fie una optima, mai putin de cinci secunde.
- Corecteaza toate erorile ce ar putea sa jeneze indexarea, linkuri care nu merg, pagini care nu sunt indexate, erori 404.
- Ai nevoie si de un sitemap in Google Search Console pentru a facilita referentierea Web a paginilor site-ului tau.
Cea mai buna strategie de referentiere tine si de netlinking
Backlink-urile sunt link-uri externe care indica spre site-ul tau, si care sunt link-uri ce provin de pe alte site-uri. Motivul pentru care acestea sunt atat de importante pentru activitatea SEO este pur si simplu faptul ca Google le considera o garantie a unei bune popularitati. Dar ai grija: acestea trebuie sa provina de la site-uri serioase, cu autoritate. Evita fermele de linkuri si tot ceea ce se apropie de tehnicile black hat. Pe de alta parte, poti lua in considerare schimbul de linkuri cu site-uri din sectorul tau de activitate sau publicarea de articole de catre unii invitati pe site-uri importante.