Strategii de promovare marketing – cele mai bune practici
O strategie de promovare marketing este esentiala atunci cand vrei sa iti pozitionezi brandul pe piata, pentru a-i face pe oameni sa constientizeze produsele sau serviciile pe care le oferi si pentru a-i face sa inteleaga cum ar putea beneficia de pe urma alegerii tale.
Dar, avand in vedere ca exista atat de multe marci care ofera produse sau servicii similare cu ale tale, tehnicile de promovare pe care le alegi, pot fi decisive pentru multi clienti potentiali.
Publicitatea platita
Publicitatea platita este cel mai adesea primul tip de promovare care vine in minte. Este vorba despre o strategie simpla si directa care consta in a difuza publicitatea intr-un loc si un moment precis pentru a atrage atentia publicului tau tinta. Este vorba despre o modalitate excelenta de a dobandi mai multa notorietate si de a te face cunoscut in randul celor care poate inca nu au auzit pana acum de tine.
Marketingul de continut
Axat pe difuzarea unui continut de calitate, pentru a atrage si a fideliza un public tinta, marketingul de continut este un tip popular de strategie de promovare digitala. Cum functioneaza? Este un tip de strategie care va asocia marca ta la un continut util si pertinent care sa ajute clientii sa isi rezolve anumite probleme. Permite deci instaurarea unui climat de incredere de-a lungul timpului si incurajeaza clientii sa iti cumpere produsele. Marketingul de continut poate lua mai multe forme: articole de blog, videoclipuri, publicatii pe retelele sociale, podcast, newletters.
E-mail marketing
Dupa cum o indica si numele sau, este un tip de strategie de marketing care iti va permite sa ajungi la publicul tau tinta direct prin intermediul e-mail-ului. Este vorba aici despre a trimite e-mail-uri la toti abonatii din lista ta, unde figureaza atat clientii tai fideli, cat si clientii tai potentiali.
O modalitate buna de a completa eficient agenda de adrese este, de exemplu, sa oferi produse sau servicii gratuite in schimbul informatiilor personale.
O gama larga de informatii poate fi trimisa prin e-mail, de exemplu:
- Buletine informative si continut exclusiv.
- Informatii despre lansari de produse.
- Oferte speciale si vouchere de reducere.
Retargetingul publicitar
Retargetingul publicitar este cel care se bazeaza sau se concentreaza pe clienti sau pe clientii potentiali a caror intentie de cumparare este una mare. Va fi in acest caz, vorba despre a tinti segmente ale clientelei tale care au ajuns deja in partea de jos a palniei de marketing. Intrucat publicul tinta este deja pregatit sa faca o achizitie, favorizarea acestei strategii te poate ajuta sa obtii un randament destul de ridicat al investitiei.
De exemplu, aceasta strategie ar putea include:
- Trimiterea de e-mailuri de reamintire clientilor care au plasat articole in cosul de cumparaturi online, dar care nu si-au finalizat inca achizitiile.
- Trimiterea de publicitate orientata catre clientii care au cumparat produsele tale in trecut.
- Trimiterea de e-mailuri de incurajare catre persoanele care au cumparat deja un articol, dar nu au mai facut-o de ceva timp.
Marketingul de recomandare
Obiectivul marketingului de recomandare este unul simplu. Sa incurajeze clientii sa te recomande celor apropiati. Se mai poate numi si marketing prin viu grai si este un tip de promovare naturala, mai ales atunci cand vinzi doar produse de calitate. Poti sa accelerezi acest produs, propunand clientilor unele recompense pentru a le multumi pentru recomandare.
Pentru ca este practic gratuit, acest tip de marketing este o strategie puternica. Cu totii avem tendinta de a avea incredere in persoanele pe care le cunoastem, asa ca este mai probabil sa cumparam un produs despre care am auzit decat unul despre care am vazut doar publicitate. Dropbox, de exemplu, a folosit marketingul de recomandare pentru a creste numarul de abonati la platforma sa cu 60% si a devenit un start-up de mai multe miliarde de dolari.
Marketingul evenimentelor
Marketingul evenimentelor consta in participarea la evenimente, a le sponsoriza sau a le organiza, de ce nu, pentru a promova o marca sau un produs. Aceasta strategie iti permite nu numai sa faci unele schimburi si sa interactionezi in mod direct cu unii clienti, dar si sa ii ajuti sa isi faca unele idei cu privire la produsul si marca ta.
Evenimentele te ajuta, de asemenea, sa iti consolidezi prezenta brandului, sa generezi lead-uri si sa trezesti interesul potentialilor clienti.
Marketingul prin evenimente poate lua mai multe forme, inclusiv urmatoarele:
- Conferinte.
- Targuri comerciale internationale.
- Seminare si cursuri de formare.
- Webinarii.
- Evenimente online.
- Evenimente in direct.
- Evenimente comunitare.
Parerile clientilor
Parerile clientilor reprezinta cele mai puternice instrumente de marketing. Marci precum Amazon, Yelp sau TripAdvisor chiar si-au bazat activitatile pe acste tipuri de pareri, generand incredere prin promovarea parerilor clientilor. Care este avantajul acestei strategii? Ii incurajeaza pe clienti sa iti promoveze marca in locul tau. Atata timp cat vinzi produse de inalta calitate (si colectezi recenzii pozitive), acest tip de continut generat de utilizatori va contribui in mare masura la convingerea potentialilor clienti sa cedeze tentatiei si, astfel, sa iti ajute afacerea sa prospere.
Colectarea recenziilor clientilor este adesea un proces natural, dar poti accelera procesul intreband clientii existenti ce parere au despre marca si produsele tale prin e-mail sau direct pe site-ul tau web (folosind bannere, de exemplu). Unele marci mai noi, intre timp, au adoptat o abordare diferita: trimiterea de produse clientilor lor in schimbul unui feedback sincer.
Programele pentru fidelizarea clientilor
Programele de fidelizare sunt cele care recompenseaza clientii care interactioneaza in mod repetat cu marca. Se pot propune profitarea de anumite oferte, reduceri, lansarea de produse exclusive etc. principiul este unul foarte simplu: cu cat clientii cumpara mai multe produse, cu atat se vor bucura de mai multe avantaje.
Programele de loialitate nu numai ca fidelizeaza clientii, dar ajuta si la convingerea potentialilor cumparatori sa aleaga marca ta in locul alteia. Prin promovarea acestui tip de program, le poti arata clientilor cum pot economisi bani si cum pot castiga bani in timp.