• We don't create websites, we create success!

Algoritmi Google – intelege mai bine functionarea lor

Algoritmi Google - intelege mai bine functionarea lor

Algoritmi Google – intelege mai bine functionarea lor

Algoritmi Google sunt cei care permit unui motor de cautare sa determine ce rezultate sa returneze dupa o anumita interogare si ce pagini sa evidentieze. Daca ai un site web care este pe prima sau pe a zecea pozitie in ceea ce priveste un anumit cuvant cheie dat, acest lucru este deci legat de diferitii algoritmi de la Google. Vrei sa stii mai multe despre functionarea si rolul lor?

Invata mai multe despre cum functioneaza Google

Pentru a putea propune rezultate de cautare pertinente, Google se bazeaza pe o functionare in trei etape: Crawl, indexare si rezultate.

Crawl. In faza de Crawl, Google este cel care va parcurge web-ul cu ajutorul unor roboti, care se numesc spiders sau crawlers, trecand din pagina in pagina prin intermediul unor legaturi HTML. Pentru a rezuma mai simplu, am putea spune ca robotii vor urma toate legaturile pe care le gasesc pentru a descoperi un maximum de pagini diferite.

Indexare. Vine mai apoi faza de indexare. Robotii vor extrage numeroase elemente de la paginile pe care le descopera precum, texte si imagini. Toate aceste elemente vor fi inregistrate in ceea ce se numeste indexarea de la Google. Adica imensa sa baza de date unde aranjeaza toate elementele sau datele pe care le-a descoperit.

Clasare. Vine mai apoi faza de raspuns pentru o anumita interogare. Atunci cand un internaut face o anumita cautare, Google va cauta si el unele elemente de raspuns si va clasa rezultatele propuse dupa ce le-a supus algoritmului sau. Este vorba despre rezultatele date de acesti algoritmi google care vor determina care site este primul, al doilea sau al treilea, in functie de cuvintele cheie.

Criteriile de pozitionare

Algoritmii de la Google vor tine cont de foarte multe criterii pentru a determina ordinea unor rezultate de cautare. Acest algoritm, este bineineteles, tinut secret de Google. Nimeni nu stie acest algoritm in totalitatea sa, nici chiar inginerii motorului de cautare, care stiu fiecare doar o parte din cod.

Dar, cu ajutorul unor teste si analize, expertii in referentieree naturala au putut sa determine care sunt criteriile luate in considerare de acesti algoritmi google. Putem aminti in acest caz optiunile Title sau Hn, calitatea si bogatia continutului, viteza de incarcare a paginilor, popularitatea unui domeniu etc.

Care sunt pricipalii algoritmi istorici Google?

Inca din 2010, de la lansarea sa, Google a lansat o multime de algoritmi diferiti al caror rol este in general specific. Iata care sunt cele mai importnte dintre ele cu caracteristicile lor.
Algorimul istoric de la Google – PageRank. PageRank este tehnologia utilizata de catre Google pentru a evalua calitatea si importanta unei pagini web. Este una din variabilele folosite de catre Google pentru a determina locul pe care il va ocupa site-ul tau in paginile cu rezultatele pentru motoarele de cautare, SERP.

Algoritmi Google - intelege mai bine functionarea lorUn PageRank pentru un site este reprezentat de un numar de la unu la zece, cu cat cifra este mai ridicata, cu atat site-ul web este mai important. PageRank face parte din categoria unor algoritmi google tinuti secret.

Sistem de indexare – Caffeine. Caffeine a permis lui Google sa indexeze paginile in mod instant. Acest lucru reprezinta o revizuire majora a sistemului de indexare a paginilor. De la implementarea Caffeine, rezultatele pot lua in considerare acum articole si continuturi cu 50% mai recente decat inainte.

Continuturi de slaba calitate – Panda. Algoritmul Panda cu penalizarile sale sunt introduse de catre Google cu scopul de a lupta contra unor site-uri web create pentru spam. Este vorba despre un filtru de cautare care poate penaliza site-urile si blogurile de slaba calitate.

De asemenea…

Lupta contra excesului de publicitate: Top Heavy. Firma a decis in acelasi timp sa penalizeze si site-urile web care au prea multa publicitate. Top Heavy are deci drept scop sa gaseasca site-urile care au prea multa publicitate, la un nivel anormal si sa le penalizeze la nivel SEO.

Reteaua de legaturi sau link-uri: Penguin. Este vorba despre un algoritm foarte cunoscut si comentat pe Internet, mai ales din cauza miscarii Black Hat. Penguin are drept scop principal sa penalizeze referentierea naturala a site-urilor care nu respecta recomandarile si directivele atunci cand vine vorba despre cumparaturi, achizitionare, de creare sau de retea de linkuri.

Certificat de Securitate: Google HTTPS. Cu acest algoritm, Google vine cu o experienta de navigare securizata pentru internauti. Este bazat pe protocolul de Securitate HTTPS din 2017. De atunci, toate site-urile care nu sunt conforme sunt prezentate drept nesecurizate.

Optimizare pentru mobil – mobile friendly. Este vorba despre un alt algoritm care are un impact considerabil asupra strategiei de SEO de la paginile Web. Verifica daca un site web este compatibil cu versiunea de mobil si tine cont de acest element pentru rezultatele referentierii.

Pentru o buna calitate a continuturilor: Google phantom. Caracteristica sa unica este ca a fost implementat in secret de Google. Multi administratori de site-uri web au devenit constienti de schimbarile majore din SERPs si au apelat la echipele de calitate ale Google. La inceput, acestia au negat, dar dupa cateva saptamani au confirmat ca au desfasurat o actualizare. Numita „Phantom” de catre comunitatea web, aceasta a fost redenumita „Quality” de catre Google. La fel ca Panda, misiunea sa principala este de a imbunatati calitatea publicatiilor pe site si de a combate spam-ul prin penalizarea site-urilor cu continut mediocru.

Call Now Button